sEArcH

Friday, July 29, 2011

Tanah Tumpahnya Darahku


hello pipel! not pimple

salam mulia salam sejahtera assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.

slepas mewarnai kedai dgn iridescent entri.
spt biase tuan kodai bz dgn aktiviti harian yg sihat. tido makan jalan abeh minyak kete.
sit up hanye spluh kali dan makan mkanan yg berlemak. bagus! mmg xkn tercapai six pack dalam mase 3 bulan.

para pembaca sekalian,

hari ini kite buke kedai dgn menceritakan hot topic ari ini iaitu perkembangan bolasepak negare kite. alhamdulillah malaysia mampu utk mengekang kemenangan singapura di Stadium nasional bukit jalil dengan mengikat perlawanan klayakan piala dunia 2014 brazik dgn jaringan 1 1 malam tadi (28Julai). biarpun seri ,malang nye pasukan Malaysia gagal utk ke peringkat klayakn sterusnya ekoran kekalahn aggregat 6 4 terhadap singapura. hal ini menyebabkan ratusan ribuan penyokong bolasepak tempatan pulang dgn rasa sugul dah hampa.

atas rekod. sepanjang 3 minggu pasukan harimau malaya diuji dengan perlawanan persahabatan menentang Arsenal yang berkesudahan 0 4 menyaksikan harimau malaya cedera ditembak oleh the gunners. biarpun tercedera ditembak, skuad harimau Malaya cuba bangkit utk tebus kekalahan itu menentang Liverpool. namun usaha itu gagal apabila harimau malaya sekali lagi rebah di laman sendiri apabila tewas 3 6 terhadap skuad the reds itu. ada satu lagi perlawanan persahabatan di antara pasukan kebangsaan yang rata2 diwakili skuad olimpik dan super senior menentang pasukan hebat the blues Chelsea yang turut tewas 0 1 di stadium kita.

diteruskan lagi dengan perlawanann hangat bg klayakan PD2014brazil menentang Singapurapura. perlawanan pertama yg berlangsung di stadium jalan besar singapura menyaksikan pertahanan longlai skuad kita menyebabkan harimau malaya dibaham puas skuad singa dengan jaringan 3 5. bersambung sehingga kepada malam tadi. Malaysia raya hanya seri 1 1 dengan Singapura dalam perlawanan timbal balik dan berkesudahan secara aggregat malaysia tewas 4 6 dengan singapura.

apa yang dapat disimpulkan, selepas kejayaan menjuarai Piala AFF SUZUKI, pasukan Harimau Malaya terus mendapat sokongan padu dari seluruh rakyat jelata. perubahan ini sememangnya sgt dinantikan oleh seluruh peminat Bolasepak negara kita. dengan berkumandang nya irama lagu negaraku Di SNBJ diiringi nyanyian penuh semangat ratusan ribu rakyat malaysia yang membanjiri SNBJ, sy pasti sokongan padu ini akan berterusan ekoran perkembangan pasukan bolsepak negara kita hari ini.

sekian saja laporan sy. harap mampu menjana smgt dan informasi buat mereka yg xtahu....


sbona eh, nk cito post mortem game malam tadi, tp jadi cm pembace berita plak ha. hee.
xpo la. cito lenx la eh? xpon kito sambung lopeh entri ni ok?

till then, majulah sukan utk negare!

harimau malaya aummmmm!

tanah tumpahnya darahku

No comments:

Post a Comment